1 კლასი | 12 კლასი | 2 დან 11 კლ |
---|---|---|
88 | 80 | 99 |
1 | I | დამრიგებელი მედეა ლემონჯავა |
2 | II | დამრიგებელი ია ყაველაშვილი |
3 | III | დამრიგებელი ლალი სამხარაძე |
4 | IV | დამრიგებელი ანა კუტალაძე |
5 | V | დამრიგებელი მარიამ წიკლაური |
6 | VI | დამრიგებელი მზია კოპალიანი |
7 | VII | დამრიგებელი მანანა მაძღარაშვილი |
8 | VIII | დამრიგებელი ნინო ნოზაძე |
9 | IX | დამრიგებელი ნინო ნოზაძე |
10 | X | დამრიგებელი ირმა ნიქაცაძე |
11 | XIა | დამრიგებელი ნინო გიორგაძე |
12 | XIბ | დამრიგებელი ნინო გიორგაძე |
13 | XII | დამრიგებელი იამზე მიქატაძე |
1. პასუხისმგებლობა | სისტემატიურად ასრულებს დავალებებს | არასოდეს ავიწყდება სასწავლო ნივთები. არ აცდენს, არ აგვიანებს | იცავს მოსწავლეთა ქცევის კოდექსს, აცნობიერებს თავისსა და სხვის უფლებებს | ||||||
2. თანამშრომლობა | ზრდილობიანია და პატივს სცემს სხვებს, გამოხატავს პატივისცემას განსხვავებული აზრის მიმართ | თანამშრომლობს ჯგუფებთან მუშაობის დროს | მეგობრულია და კომუნიკაბელური | ||||||
3. კრიტიკული აზროვნება | მონაწილეობს დისკუსიებში, ასაბუთებს საკუთარ მოსაზრებას | ბევრ კითხვას სვამს, მაძიებელია | აქვს საინტერესო იდეები | ||||||
4. ცოდნის გამოყენება | ახარისხებს საჭიროების მიხედვით მოპოვებულ ინფორმაციას, ახერხებს მიღებული ცოდნის დაკავშირებას კონკრეტულ საკითხთან | ორგანიზებულია, იცავს დროის ლიმიტს, ატარებს ექსპერიმენტს, ახდენს შეფასებასა და ანალიზს | სვამს პრობლემას და განსაზღვრავს გადაჭრის გზებს | ||||||
5. საპრეზენტაციო უნარები | ნათლად და გასაგებად გადმოსცემს სათქმელს, ამყარებს კონტაქტს აუდიტორიასთან | იყენებს თვალსაჩინოებებსდა ტექნიკურ საშუალებებს | იყენებს საინფორმაციო ტექნოლოგიებს, ფლობს ინფორმაციის მოპოვება-დამუშავების უნარებს | ||||||
6. შემოქმედებითობა | აქვს პრობლემის გადაჭრის ორიგინალური იდეები | აანალიზებს მოვლენებს და ფაქტებს, ყოველთვის აქვს განსაკუთრებული ინტერპრეტაცია | შემოქმედია, შეუძლია სხვადასხვა ჟანრისა და სტილის შექმნა | ||||||
7. ლოგიკური აზროვნება | შეუძლია მიღებული შდეგების განზოგადება, კავშირის დამყარება სხვა სტრუქტურებთან | ახერხებს პრობლემის გადაწყვეტის საინტერესო ალგორითმის ჩამოყალიბებას, მიღებული გადაწყვეტილების სისწორისა და ეფექტურიანობის დასაბუთებას | ახერხებს სხვადასხვა სახით წარმოდგენილი ინფორმაციის ინტერპრეტაციას, ადგენს კავშირებს და მიმართებებს, აყალიბებს ანალოგიებს, ახდენს საკითხის არსის წარმოჩენას | ||||||
თითოეული კომპონენტი ფასდება სამი ქულით: | 3 - მკაფიოდ გამოხატული თვისება ან უნარი |
2 - ნაკლებად გამოხატული თვისება ან უნარი | |
1 - სუსტად გამოხატული თვისება ან უნარი |
ჯამური ქულა ____
დამრიგებელი ……………………………………………….
დირექტორი ……………………………………………………
მშობელი ………………………………………………………………
ეს კათედრები აერთიანებს საგნობრივ ჯგუფებში ყველა მასწავლებელს.
კათედრების ფუნქციებია:
ზემოთ აღნიშნული დამატებითი საგანმანათლებლო და სააღმზრდელო მომსახურების სასწავლო პროგრამები დანართის სახით თან ერთვის სასკოლო სასწავლო გეგმას.
სკოლაში შეფასების სისტემა არის ხუთდონიანი და ათქულიანი. 10 საუკეთესო ნიშანია, 1 კი – ყველაზე დაბალი. ათქულიანი სისტემა, ერთი მხრივ, უფრო ზუსტი შეფასების საშუალებას იძლევა, მეორე მხრივ, მეტ საშუალებას აძლევს მასწავლებელს, აჩვენოს მოსწავლეს საკუთარი პროგრესი თუ რეგრესი. I—IV კლასებში იწერება მხოლოდ განმავითარებელი შეფასებები . 5 კლასის პირველ სემესტრში არ იწერება განმსაზღვრელი ნიშნები . მეორე სემესტრში იწერება განმსაზღვრელი შეფასება საკლასო შეფასებაში.
ნიშნებისა და სწავლის დონეების შეფასება სასწავლო წლის ბოლომდე
ქულები | შეფასების დონეები |
---|---|
10 | მაღალი |
9 | |
8 | საშუალოზე მაღალი |
7 | |
6 | საშუალო |
5 | |
4 | საშუალოზე დაბალი |
3 | |
2 | დაბალი |
1 |
V-XII კლასებში ნიშნები იწერება 10 ქულიანი სისტემით. საგანში ”ფიზიკური აღზრდა“ და “საგზაო ნიშნები და მოძრაობის უსაფრთხოება” მოსწავლე ფასდება ჩათვლის სისტემით: ჩაეთვალა/არ ჩაეთვალა. მოსწავლე ”აბიტურის საათის” ფარგლებში შესაძლებელია შეფასდეს განმავითარებელი შეფასებით.
• საგნის მიმდინარე და შემაჯამებელი ნიშნები – საშინაო, საკლასო და შემაჯამებელი კომპონენტის ნიშნები, რომლებსაც მოსწავლე იღებს სემესტრის განმავლობაში;
• საგნის სემესტრული ნიშანი – საგანში მიღებული შეფასება თითოეულ სემესტრში (სემესტრული გამოცდის ჩაბარების შემთხვევაში გამოითვლება მისი გათვალისწინებით; გამოთვლის წესი იხ.ქვემოთ) ;
• საგნის წლიური ნიშანი – სემესტრული ნიშნებიდან გამომდინარე შეფასება საგანში. წლიურ ნიშანში აისახება წლიური გამოცდის ნიშანიც რომელიც გათვალისწინებულია საბაზო და საშუალო საფეხურზე. თუ ასეთი გამოცდა გათვალისწინებულია აღნიშნულ სასკოლო სასწავლო გეგმით და სკოლის მიერ განსაზღვრულია, რომ მას გავლენა ექნება საგნის წლიურ ნიშანზე (იხ. ქვემოთ, გამოცდის ტიპები);
• საფეხურის საერთო ნიშანი – ზოგადი განათლების რომელიმე საფეხურის (საბაზო, საშუალო) საერთო შეფასება.
საკლასო და საშინაო დავალებების კომპონენტებში გამოიყენება როგორც განმსაზღვრელი, ისე განმავითარებელი შეფასება.
საშინაო და საკლასო დავალებათა კომპონენტები საშინაო დავალების კომპონენტით ფასდება ნებისმიერი ტიპის დავალება (წერითი, ზეპირი, ექსპერიმენტი, ნამუშევარი (მაგ. ნახატი, ესე და სხვ.), რასაც მოსწავლე სახლში ამზადებს.
საშინაო და საკლასო დავალებებში განმავითარებელი შეფასების გამოყენება განსაკუთრებით მაშინაა სასურველი, როცა მოსწავლე ახალი ცოდნის/უნარების შეძენის საწყის ეტაპზეა. ამ დროს შეცდომების დაშვება, მათი აღმოჩენა-გაანალიზება სასწავლო პროცესის განუყოფელი ნაწილია.
საგნობრივი ჯგუფების სპეციფიკიდან გამომდინარე საშინაო და საკლასო დავალებათა ტიპები შეიძლება იყოს: ინფორმაციის მოძიება, პრეზენტაცია, ექსპერიმენტის შეფასების სქემა, დისკუსია და სხვა. მაგალითად,
(8-10 ქულა) | (5-7 ქულა) | (1-4ქულა) | |
---|---|---|---|
მოსმენა | ყოველთვის უსმენს და თვალყურს ადევნებს ორატორს | ხშირად უსმენს და უყურებს ორატორს | იშვიათად უსმენს და უყურებს ორატორს |
საუბარი | მკაფიოდ მეტყველებს და უყურებს მსმენელს | ძირითადად მეტყველება გასაგებია და უყურებს მსმენელს | მეტყველება არამკაფიოა, მსმენელებს უჭირთ გაგება |
არავერბალური კომუნიკაცია | შეუძლია ეფექტურად აღიქვას და გამოიყენოს არავერბალური კომუნიკაციის ფორმები (თვალით, ჟესტებით, გამომეტყველებით, ხმით) | ხშირად შეუძლია დაამყაროს არავერბალური კონტაქტი | იშვიათად იყენებს არავერბალურ კომუნიკაციის ფორმებს |
მონაწილეობა | უჩვენებს ინტერესს დისკუსიის თემისადმი საჭირო კომენტარებითა და აზრების გამოთქმით | ძირითადად გამოხატავს ინტერესს. კომენტარები და აზრები ყოველთვის არაა თემის გარშემო | მცირე ინტერესი აქვს. არ გამოხატავს ან ვერ უკავშირებს თავის მოსაზრებებს სადისკუსიო თემას |
კოოპერაცია | თანამშრომლობს თანაკლასელებთან, აცლის სხვებს აზრის გამოთქმას და იცავს დისკუსიის წესებს | ძირითადად თანამშრომლობს თანაკლასელებთან, ზოგჯერ ერთვება სხვის საუბარში, ძირითადად იცავს დისკუსიის წესებს | იშვიათად თანამშრომლობს და იცავს დისკუსიის წესებს |
მოსაზრების არგუმენტირება | მოსაზრება ორიგინალურია და გამყარებულია ფაქტებით, ცნებებით. არის ლოგიკური კავშირი საკითხთან | მოსაზრების გასამყარებლად გამოყენებულია სადავო ფაქტები და ცნებები | მოსაზრება მოკლებულია ლოგიკურ კავშირს საკითხთან და არ არის გამყარებული ფაქტებით |
1-3 ქულა | 4-5 ქულა | 6-7 ქულა | 8-10 ქულა | |
---|---|---|---|---|
კვლევის მიზნის განსაზღვრა | არასწორად აყალიბებს მიზანს | ნაწილობრივ სწორად აყალიბებს მიზანს | აყალიბებს მიზანს | სრულყოფილად აყალიბებს მიზანს |
საჭირო ინვენტარის განსაზღვრა | არასწორად ჩამოთვლის საჭირო მასალას | ჩამოთვლის საჭირო მასალის ნაწილს | ჩამოთვლის ძირითადად საჭირო მასალას | ჩამოთვლის ყველა საჭირო მასალას და ინვენტარს |
კვლევის შედეგების ვარაუდი | არასწორად აყალიბებს ვარაუდს | გამოთქვამს სწორ ვარაუდს | აყალიბებს და ნაწილობრივ ასაბუთებს თავის ვარაუდს | აყალიბებს და სასბუთებს თავის ვარაუდს |
კვლევის მიმდინარეობის აღწერა | არასწორად ჩამოთვლის კვლევის ეტაპებს | ჩამოთვლის კვლევის ზოგიერთ ეტაპს | ჩამოთვლის კვლევის ძირითად ეტაპებს | სრულად ჩამოთვლის ეტაპებს |
მონაცემების აღრიცხვა | აღრიცხავს არასწორ მონაცემებს | აღრიცხავს მონაცემებს ნაწილობრივ და უსისტემოდ | აღრიცხავს მონაცემებს ნაწილობრივ და უსისტემოდ | აღრიცხავს მონაცემებს ნაწილობრივ და უსისტემოდ |
მონაცემთა ანალიზი | არასწორად აკეთებს მონაცემთა ანალიზს | აკეთებს მონაცემთა ანალიზს მცირე ხარვეზებით | აკეთებს მონაცემთა ანალიზს | აკეთებს მონაცემთა სრულ ანალიზს |
დასკვნა | არასწორად აკეთებს შესაბამის დასკვნას | აკეთებს ნაწილობრივ სწორ დასკვნებს | აკეთებს ძირითადად დასკვნებს | აკეთებს სრულფასოვან დასკვნებს |
კრიტერიუმები | 1-3 | 4-5 | 6-7 | 8-10 |
---|---|---|---|---|
ინფორმაციის მოძიების წყაროები | იყენებს მხოლოდ საკუთარ ინფორმაციას | იყენებს მხოლოდ სახელმძღვანელოში მოცემულ ინფორმაციას | იყენებს მხოლოდ რამდენიმე ინფორმაციის წყაროს | იყენებს მრავალფეროვან საინფორმაციო საშუალებებს |
მოძიებული ინფორმაციის შესაბამისობა | მასალა არ არის საკითხის შესაბამისი | მასალა ნაწილობრივ შეესაბამება საკითხს | მასალა ძირითადად შეესაბამება საკითხს | მასალა სრულიად შეესაბამება საკითხს |
მოპოვებული ინფორმაციის ორგანიზებულობა | მასალა არ არის სწორად ორგანიზებული | მასალა ნაწილობრივ ორგანიზებულია | მასალა ორგანიზებულია, მაგრამ რთულად აღსაქმელი | მასალა კარგად და მოსახერხებლადაა ორგანიზებული |
მოძიებული ინფორმაციის ანალიზი | ვერ იყენებს სკოლის მასალას მიზნობრივად | ნაწილობრივ მიზნობრივად იყენებს მოძიებულ მასალას. | ძირითადად მიზნობრივად იყენებს მოძიებულ მასალას. | მიზნობრივად იყენებს მოძიებულ მასალას |
ინფორმაციის ფლობის უნარი (ადეკვატური კითხვა-პასუხი) | |
თემის გასაგებად წარმოდგენა (ლოგიკური ჯაჭვი) | |
საუბარი (გამართულობა, ტემბრი) | |
აუდიტორიასთან კონტაქტი | |
შემოქმედებითი უნარი | |
დროის ლიმიტის დაცვა |
ეს კომპონენტი უკავშირდება სწავლა-სწავლების შედეგს. ამ კომპონენტში უნდა შეფასდეს ერთი სასწავლო მონაკვეთის (თემა, თავი, პარაგრაფი, საკითხი) შესწავლა-დამუშავების შედეგად მიღწეული შედეგები. კონკრეტული სასწავლო ერთეულის დასრულებისას მოსწავლემ უნდა შეძლოს სტანდარტით განსაზღვრული ცოდნისა და უნარების წარმოჩენა. ამდენად, შემაჯამებელი დავალებები უნდა აფასებდეს შესაბამისი საგნის სტანდარტით განსაზღვრულ შედეგებს.
შემაჯამებელი დავალების კომპონენტში აუცილებელია განმსაზღვრელი შეფასების გამოყენება.
შემაჯამებელი დავალებების აღდგენის წესი: მოსწავლე ვალდებულია შეასრულოს კლასში ჩატარებული ყველა შემაჯამებელი დავალება, გაცდენის შემთხვევაში მოსწავლეს ენიშნება აღდგენითი შემაჯამებელი სამუშაო, რომელიც შეიძლება შესრულდეს ინდივიდუალური ან ჯგუფური გრაფიკის მიხედვით, გაკვეთილების შემდეგ, მოსწავლის გამოცხადებიდან 2 კვირის ვადაში.
სტანდარტის მოთხოვნათა დასაფარად რეკომენდებულია შემაჯამებელ დავალებათა მრავალფეროვანი ფორმის გამოყენება. საგნობრივი ჯგუფების სპეციფიკიდან გამომდინარე შემაჯამებელ დავალებათა ტიპები შეიძლება იყოს: ტესტი, თხზულება, პროექტი/პრეზენტაცია, მოხსენება-რეფერატი, დისკუსია და სხვა.
ნიმუში # 1ამ შემთხვევაში მოსწავლეებს თითოეულ კრიტერიუმში ენიჭება ნული ან ერთი ქულა, საბოლოო ქულის გამოსაყვანად ითვლება მათი ჯამი, მაქსიმალური ქულა არის ათი ქულა.
საინტერესო შესავალი (პრობლემის იდენტიფიკაცირება) | 1 |
კვლევები/ნაშრომის წარმოჩენის უნარი | 1 |
შემოქმედებითი უნარი | 1 |
პრობლემის გადაჭრის გზების შეთავაზება | 1 |
თემის გასაგებად წარმოდგენა (ლოგიკური ჯაჭვი) | 1 |
საუბარი (გამართულობა, ტემბრი) | 1 |
თვალსაჩინოების გამოყენება | 1 |
აუდიტორიასთან კონტაქტი | 1 |
ინფორმაციის ფლობის უნარი (ადეკვატური კითხვა-პასუხი) | 1 |
დროის ლიმიტის დაცვა | 1 |
ჯამი | 10 |
N | კრიტერიუმები | 1-3 | 4-5 | 6-7 | 8-10 |
---|---|---|---|---|---|
1 | საინტერესო შესავალი | უინტერესოა | ტრაფარეტული | არის მცდელობა აუდიტორიის დაინტერესების | საინტერესოდ არის მოწოდებული |
2 | თემის გასაგებად წარმოდგენა | ნაწილობრივ გასაგებია, განმარტებას მოითხოვს | ტრაფარეტული | ლოგიკურად არის აგებული, წარმოდგენილი საკითხები გასაგებია | ლოგიკურად არის აგებული, წარმოდგენილი საკითხები გასაგებია |
3 | საუბარი | გაუგებრად საუბრობს | იმეორებს ერთსა და იმავეს | გამართული და გასაგებია, საუბრობს დარწმუნებით | გამართული და გასაგებია, საუბრობს დარწმუნებით |
4 | დასკვნები | არ არის გაკეთებული | დასკვნები ულოგიკოა | ლოგიკურია, კარგად ჩამოყალიბებული და ორიგინალურია | ლოგიკურია, კარგად ჩამოყალიბებული და ორიგინალურია |
5 | აუდიდიტორიასთან კონტაქტი | ვერ ამყარებს კონტაქტს | პერიოდულად ცდილობს კონტაქტს | კარგად ფლობს კომუნიკაციის უნარს | კარგად ფლობს კომუნიკაციის უნარს |
6 | თვალსაჩინოების გამოყენება | არ იყენებს | იყენებს მწირადს | იყენებს ცხრილებს, გრაფიკებს | იყენებს ცხრილებს, გრაფიკებს |
7 | პასუხები აუდიტორიის შეკითხვებზე | უჭირს პასუხის გაცემა | პასუხები არ არის გამართული | ყველა კითხვას პასუხობს | ყველა კითხვას პასუხობს |
N | ელემენტარული 1 ქულა | მისაღები 2 ქულა | ოსტატური 3 ქულა | |
---|---|---|---|---|
1 | მიზანი | არ არის კარგად გამოკვეთილი, ბუნდოვანია | ხდება ერთ მიზანზე ფოკუსირება | კარგად გამოკვეთილი მიზნები, მარტივად აღსაქმელი |
2 | ორგანიზება | სუსტად ორგანიზებული, არ არის იდეებს შორის ლოგიკური ჯაჭვი, რაც აბნევს მკითხველს/ მსმენელს | გააზრებულია თანმიმდევრულობა, ორგანიზების ნიშნით, ზოგი გადასვლა იდეებს შორის არის მარტივი, ზოგი გაუგებარი | კარგად ორგანიზებული ფორმატი, ლოგიკური გადასვლა ერთი იდეიდან მეორეზე, ორგანიზება ზრდის პროექტის ეფექტურობას |
3 | შინაარსის კორექტულობა | გვხვდება ხშირი შეუსაბამო , მცდარი ინფორმაცია, შეყავს შეცდომაში მკითხველი/მსმენელი | ძირითადად კორექტულია, შეუსაბამო ან მცდარი ინფორმაციით | მთლიანად კორექტული, ფაქტები ზუსტი და მკაფიო |
4 | ენეობრივი გამართულობა | ენობრივად გაუმართავი, ხშირი შეცდომებით | ენობრივად გაუმართავი, მცირე შეცდომებით | ენობრივად გამართულია, დაცულია პუნტქტუაციის ნიშნები |
5 | კვლევა | კვლევა არაეფექტურადაა დაგეგმილი, გამოყენებული წყარო არაა სანდო, ანალიზი ზედაპირულია | კვლევა დაგეგმილია, მაგრამ ჯგუფის პოტენციალი მთლიანად არ არის გამოყენებული, შეზღუდულია წყაროები, ანალიზი მისაღებია | კვლევა სწორად არის დაგეგმილი, გამოყენებულია არა ერთი წყარო და ანალიზიც სიღრმისეულია |
6 | თვალსაჩინოებები | თვალსაჩინოებები ხშირად შინაარსთან შეუსაბამოა, ან არ არის ჯგუფის მიერ შექმნილი | თვალსაჩინოების კავშირი შინა-არსთან არის, მაგ-რამ ერთფერო-ვანია, გამოიყენე-ბა მოძი-ებული და ჯგუ-ფის მიერ შექმნილი | მრავალფეროვანი, შინაარსის შესატყვისი, აკურატულად შესრულებული |
ამ შემთხვევაში მე-3 და მე-5 კრიტერიუმები ფასდება 0-2 ქულით, ხოლო ყველა დანარჩენი 0 ან 1 ქულით. მაქსიმალური ჯამი არის ათი ქულა
1 | მიზანი/თეზისი - კვლევის შედეგად გამოთქმული ძირითადი იდეა | 1 |
2 | რეფერატის ორგანიზება | 1 |
3 | შინაარსის კორექტურობა, ფაქტობრივი საიმედოობა | 2 |
4 | ენობრივი გამართულობა | 1 |
5 | კვლევა | 2 |
6 | ილუსტრაციები/თვალსაჩინოებები | 1 |
7 | შეთავაზებული მოსაზრების არგუმენტებითა და მაგალითებით გამყარება | 1 |
8 | დასკვნები | 1 |
ჯამი | 10 |
1. მიზანი/თეზისი – კვლევის ძირითადი იდეის ჩამოყალიბება | 0-1 | 0 ქულა - კვლევის მიზანი არ არის განსაზვრული / მართებულად არ არის კვლევის მიზანი განსაზღვრული | _ | 1 ქულა - შესავალში, შერჩეულ თემასთან მიმართებაში, მკაფიოდაა წარმოცენილი ის კითხვები, რომლებზეც არის რეფერატში პასუხი გაცემული |
2. რეფერატის ორგანიზება (რეფერატის სტრუქტურა-შესავალი, ძირითადი ნაწილი, დასკვნები) და გამოყენებული რესურსი, რის ბაზაზეც შეიქმნა რეფერატი | 0-1 | 0 ქულა - არაა გამოკვეთილი რესურ-სები, რის საფუძველზეც შესრულდა რეფერატი, ნაშრომს არ აქვს სტრუქტურა, რეფერატს არ აქვს ადექვატური ბიბლიოგრაფია | _ | 1 ქულა - კარგად ჩანს რა ბაზაზე შეასრულა მოსწავლემ რეფერატი; შემოთავაზებული ბიბლიოგრაფია სამეცნიერო ნაშრომებითაა დაკომპლექტებული |
3. შინაარსის კორექტულობა, ფაქტობრივი საიმედოობა | 0-2 | 0 ქულა - მოძიებული მასალა ძალიან მწირია, არ იცნობს პირველად წყაროებს, მეორადი წყაროებიც არაა დამუშავებული. | 1 ქულა - მოძიებული მასალა შეიცავს პირველად და მეორად წყაროებს, თუმცა წარმოდგენილი წყაროები ზედაპირულადაა დამუშავებული, ანუ მოსწავლე მხოლოდ ნაწილობრივად გაიაზრებს მასალას | 2 ქულა - იცნობს პირველად და მეორად წყაროებს, მოხმობილი ფაქტები სანდოა,რადგან მართებულად ხდება წყაროს ამოკითხვა; პირველადი და მეორადი წყაროები სათანადოდაა დამუშავებული, მოსწავლე ავლენს კრიტიკული დამოკიდებულებას წყაროსადმი |
4. ენობრივი გამართულობა | 0-1 | 0 ქულა - ენა გაუმართავია, აზრები არათანმიმდევრულადაა გადმოცემული | _ | 1 ქულა - ენა ნათელი და გასაგებია,მსჯელობა თანამიმდევრული |
5. კვლევა (წყაროების ურთიერთშეჯერებისა და შეპირისპირების საფუძველზე საკუთარი ვარაუდების შემუშავება) | 0-2 | 0 ქულა - მოსწავლეს არ გააჩნია პოზიცია თემასთან მიმართებაში, მისი რეფერატი ორიგინალური ნაშ-რომის შთაბეჭდილებას არ ტოვებს; მოსწავლე არ ავლენს წყაროების ანალიზის უნარს, შეიმჩნევა პლაგიატობა | 1 ქულა - მოსწავლე ავლენს წყაროების ანალიზის უნარს, თუმცა უჭირს წყაროებში ფაქტებისა და ვარაუდების გარჩევა, შესაბამისად მის მიერ გამოთქმული ზოგიერთი ვარაუდი საფუძველს მოკლებულია | 2 ქულა - მოსწავლე დამაჯერებლად განასხვავებს ფაქტსა და ვარაუდს ერთმანეთისაგან, სათანადოდ ამუშავებს პირველად და მეორად წყაროებს, მათი გაანალიზების საფუძველზე გამოთქვამს სათანადო ვარაუდებს, თანამიმ-დევრულად დალა-გებული მასალის საფუძველზე ახერხებს თავისთვის საინტერესო კითხვებზე პასუხის გაცემასი |
6. ილუსტრაციები/ თვალსაჩინოებები | 0-1 | _ | _ | _ |
7. შეთავაზებული მოსაზრების არგუმენტებითა და მაგალითებით გამყარება | 0-2 | 0 ქულა - არ აქვს საკუთარი პოზიცია | 1 ქულა - ცდილობს შემოგვთავაზოს საკუთარი ხედვა საკითხთან მიმართებაში, თუმცა საკუთარ პოზიციის დაცვა უჭირს. | 2 ქულა - ავლენს საგნის კარგ ცოდნას, დამუშავებული მა-სალის მოშველიებით კარგად აყალიბებს საკუთარ პოზიციას და ამყარებს მას არგუმენტებით მსჯელობს თამამად, ანგარიშს უწევს, მაგრამ ბრმად არ ენდობა ავტორიტეტებს. |
8. დასკვნები | 0-1 | 0 ქულა - რეფერატში მოცემული დასკვნები არაარგუმენტირებული და მცდარია | _ | 1 ქულა - აჯამებს კვლევის შედეგებს, კარგად ახერხებს ამის მკითხველამდე მიტანას. |
ჯამური ქულა |
რიგ საგნებში შესაძლოა მე-6 კრიტერიუმი არ გავითვალისწინოთ. ასეთ შემთხვევაში მე-7 კრიტერიუმი შეფასდება მაქსიმალური 2 ქულით.
ნიმუში N 4(8-10 ქულა) | (5-7 ქულა) | (1-4ქულა) | |
მოსმენა | ყოველთვის უსმენს და თვალყურს ადევნებს ორატორს | ხშირად უსმენს და უყურებს ორატორს | იშვიათად უსმენს და უყურებს ორატორს |
საუბარი | მკაფიოდ მეტყველებს და უყურებს მსმენელს | ძირითადად მეტყველება გასაგებია და უყურებს მსმენელს | მეტყველება არამკაფიოა, მსმენელებს უჭირთ გაგება |
არავერბალური კომუნიკაცია | შეუძლია ეფექტურად აღიქვას და გამოიყენოს არავერბალური კომუნიკაციის ფორმები (თვალით, ჟესტებით, გამომეტყველებით, ხმით) | ხშირად შეუძლია დაამყაროს არავერბალური კონტაქტი | იშვიათად იყენებს არავერბალურ კომუნიკაციის ფორმებს |
მონაწილეობა | უჩვენებს ინტერესს დისკუსიის თემისადმი საჭირო კომენტარებითა და აზრების გამოთქმით | ძირითადად გამოხატავს ინტერესს. კომენტარები და აზრები ყოველთვის არაა თემის გარშემო | მცირე ინტერესი აქვს. არ გამოხატავს ან ვერ უკავშირებს თავის მოსაზრებებს სადისკუსიო თემას |
კოოპერაცია | თანამშრომლობს თანაკლასელებთან, აცლის სხვებს აზრის გამოთქმას და იცავს დისკუსიის წესებს | ძირითადად თანამშრომლობს თანაკლასელებთან, ზოგჯერ ერთვება სხვის საუბარში, ძირითადად იცავს დისკუსიის წესებს | იშვიათად თანამშრომლობს და იცავს დისკუსიის წესებს |
მოსაზრების არგუმენტირება | მოსაზრება ორიგინალურია და გამყარებულია ფაქტებით, ცნებებით. არის ლოგიკური კავშირი საკითხთან | მოსაზრების გასამყარებლად გამოყენებულია სადავო ფაქტები და ცნებები | მოსაზრება მოკლებულია ლოგიკურ კავშირს საკითხთან და არ არის გამყარებული ფაქტებით |
ქულები | |
პირობასთან შესაბამისობა | |
იცავს დროის ლიმიტს | 0 - 1 |
იცავს პირობის შინაარსობრივ მოთხოვნებს (მოსაზრება, არგუმენტები, დასკვნა) | 0 - 0, 5 - 1 |
კომუნიკაციური უნარ-ჩვევები | |
გასაგებად აყალიბებს მოსაზრებას და თანამიმდევრულად ავითარებს მას | 0 – 1- 2 |
მოჰყავს ადეკვატური არგუმენტები და მაგალითები | 0 - 1- 2 |
გამოაქვს ადეკვატური დასკვნა | 0 - 1 |
ენობრივი უნარ-ჩვევები | |
ადეკვატურად იყენებს ზეპირი მსჯელობისათვის დამახასიათებელ არავერბალურ საშუალებებს (მაგ., ჟესტიკულაციას, ინტერვალს საუბარში, ხმის სხვადასხვა დონეს და ა.შ.) | 0-1 |
იყენებს მსჯელობითი ტექსტისათვის დამახასიათებელ ენობრივ-გრამატიკულ ფორმებსა და ენობრივ კონსტრუქციებს | 0 - 1 |
შემოქმედებითი უნარ-ჩვევები | |
აქვს საინტერესო მოსაზრებები, მოჰყავს ორიგინალური არგუმენტები, მაგალითები | 0 - 1 |
ქულათა მაქსიმალური რაოდენობაა 10 (ქულები მრგვალდება მთელის სიზუსტით) |
კრიტერიუმების ბადე შემაჯამებელი წერითი დავალებისათვის | ქულები |
პირობასთან შესაბამისობა | |
იცავს სიტყვების რაოდენობის ქვედა ზღვარს | 0 - 1 |
იცავს პირობის შინაარსობრივ მოთხოვნებს (მოსაზრება, არგუმენტები, დასკვნა) | 0 - 0, 5 - 1 |
კომუნიკაციური უნარ-ჩვევები | |
გასაგებად და თანამიმდევრულად გადმოსცემს ინფორმაციებს | 0 – 1- 2 |
გამოხატავს პერსონაჟის დამოკიდებულებას, ემოციას | 0 - 1 |
ენობრივი უნარ-ჩვევები | |
სწორად იყენებს ნასწავლ გრამატიკულ ფორმებს | 0-1-2 |
იყენებს ნასწავლ ლექსიკას /აქვს სათანადო ლექსიკური მარაგი | 0-1 |
შემოქმედებითი უნარ-ჩვევები | |
ენობრივი თვალსაზრისით, იჩენს გაბედულებას, ავლენს ფანტაზიის უნარს, ორიგინალურობას | 0 - 1 |
ქულათა მაქსიმალური რაოდენობა | 10 |
1-3 ქულა | 4-5 ქულა | 6-7 ქულა | 8-10 ქულა | |
ამოცანები, რომლებიც მათემატიკური აპარატის გამოყენებას მოითხოვს | მოყვანილია რამდენიმე ძირითადი ფორმულა ამოცანების ამოხსნის გარეშე | ამოხსნილი ერთი ამოცანა | ამოხსნილია ნაწილი ამოცანების ან ყველა ამოცანა ამოხსნილია არასრულად | ამოხსნილია ყველა ამოცანა |
ფასდება მიღებული ცოდნის შეჯამების, ანალიზის და დასკვნების გამოტანის უნარი, წერითი უნარ-ჩვევები, დროის ლიმიტის უნარი.
პრაქტიკული სამუშაოს (ნამუშევრის) შეფასება
თარიღი: სამუშაოს (ნამუშევრის) სახეობა: |
|||||
მოსწავლე | შეფასების კრიტერიუმები | შემაჯამებე-ლი ქულა | |||
ორგანიზებულობა (დროის ლიმიტის დაცვა, საჭირო აღჭურვილობის ქონა) | მასალის, ტექნიკის და მხატვრულ-გამომსხველობითი საშუალებების ფლობა | შემოქმედებითობა,ანუ რამდენად ეფექტურად იყენებს ტექნიკას, მასალას და მხატვრულ-გამომსახველობით ხერხებს ჩანაფიქრის გადმოსაცემად | თანამშრომ-ლობა ჯგუფური მუშაობის დროს | ქულათა მაქსიმალური რაოდენობა 10 | |
0-1 | 0-3 | 0-4 | 0-2 |
პრაქტიკული სამუშაოს (ნამუშევრის) შეფასება თარიღი: სამუშაოს (ნამუშევრის) სახეობა: მაგ:ნატურმორტი მასალა: აკვარელი, გუაში |
||||||
მოსწავლე | შეფასების კრიტერიუმები | შემაჯამებელი ქულა | ||||
კომპოზიცია რამდენად ახერხებს დასა¬ხატი ობიექტების სასურათე სიბრტყეზე კომპოზიციურ განა¬წი¬ლე¬ბას (კომპოზიციური ბა¬ლან¬სის და¬¬ც-ვას და ა.შ.) და ურთი¬ერთ თა-ნა¬¬ფარ¬დო¬ბის გა-დ¬მოცემას |
ფორმა/მოცულობა რამდენად იცავს საგნის პროპორციებს და რამდე¬ნად ახერხებს მათი მო¬¬ცუ¬¬ლო¬ბის გად¬მოცემას შუქ-ჩრდი¬ლის სა¬შუალებით |
ფერი რამდენად შეესატყვისება ფერთა გამა დასა¬ხატ ობიექ¬ტე¬ბს, ან რამ¬¬დე¬ნად შემ-ოქმე¬დე¬ბითად არის გადაწ-ყვე¬ტი¬ლი ფე-რის ამო¬ცანა ნამუშევარში |
ფაქტურა რამდენად ახერხებს დასახატი ობიექტების (საგნების, დრაპირების (ქსოვილის)) ფაქ¬ტურის გადმოცემას |
სივრცე რამდენად ახერხებს სივრცის ეფექტის შექმნას (წინა პლანი, შუა პლანი, უკანა პლანი (ფონი)) |
ქულათა მაქსიმალური რაოდენობა 10 | |
0-2 | 0-2 | 0-2 | 0-2 | 0-2 |
პრაქტიკული სამუშაოს (ნამუშევრის) შეფასება
თარიღი: სამუშაოს (ნამუშევრის) სახეობა: |
|||||
მოსწავლე | შეფასების კრიტერიუმები | შემაჯამებე-ლი ქულა | |||
ორგანიზებულობა (დროის ლიმიტის დაცვა, საჭირო აღჭურვილობის ქონა) | მასალის, ტექნიკის და მხატვრულ-გამომსხველობითი საშუალებების ფლობა | შემოქმედებითობა,ანუ რამდენად ეფექტურად იყენებს ტექნიკას, მასალას და მხატვრულ-გამომსახველობით ხერხებს ჩანაფიქრის გადმოსაცემად | თანამშრომ-ლობა ჯგუფური მუშაობის დროს | ქულათა მაქსიმალური რაოდენობა 10 | |
0-1 | 0-3 | 0-4 | 0-2 |
ინკლუზიური განათლება
ინკლუზიური განათლება გულიხმობს სპეციალური საგანმანათლებლო საჭიროების მქონე მოსწავლის ჩართვას ზოგადსაგანმანათლებლო პროცესში თანატოლებთან ერთად.
სპეციალური საგანმანათლებლო საჭიროების მქონე მოსწავლე
1. სპეციალური საგანმანათლებლო საჭიროების მქონეა მოსწავლე (შემდგომში - სსსმ მოსწავლე), რომელსაც, თანატოლების უმრავლესობასთან შედარებით, აქვს სწავლასთან დაკავშირებული სირთულეები, ვერ ძლევს ეროვნული სასწავლო გეგმით გათვალისწინებულ მინიმალურ მოთხოვნებს და საჭიროებს სპეციალურ საგანმანათლებლო მომსახურებას. კერძოდ, ეროვნული სასწავლო გეგმის მოდიფიცირებას ან ინდივიდუალური სასწავლო გეგმის შემუშავებას.
2. სსსმ მოსწავლე შეიძლება იყოს მოსწავლე, რომელსაც აქვს:
ა) ფიზიკური დარღვევა;
ბ) ინტელექტუალური დარღვევა;
გ) სენსორული დარღვევა (სმენის და/ან მხედველობის);
დ)მეტყველების დარღვევა;
ე) ქცევითი და ემოციური დარღვევა;
ვ) გრძელვადიანი ჰოსპიტალიზაციის საჭიროება;
ზ) სირთულეებით სოციალური ფაქტორების გამო და ამ მიზეზით ვერ სძლევს ეროვნულ სასწავლო გეგმის მოთხოვნებს.
2018-2019 სასწავლო წელს შპს „ლამპარს“ არ ჰყავს სპეციალური საგანმანათლებლო საჭიროების მქონე მოსწავლე. სკოლაში შედგენილია ინდივიდულური სასწავლო გეგმის ნიმუში, რითაც სკოლა გამოხატავს მზაობას საგანმანათლებლო მომსახურება გაუწიოს სსსმ მოსწავლეს, მისი ჩარიცხვის შემთხვევაში.
ინდივიდუალური სასწავლო გეგმა
1. ინდივიდუალური სასწავლო გეგმა არის ეროვნულ სასწავლო გეგმაზე დაყრდნობით შემუშავებული სასწავლო გეგმა სსსმ მოსწავლისათვის, რომელიც წარმოადგენს სასკოლო სასწავლო გეგმის ნაწილს. იგი მაქსიმალურად უნდა ითვალისწინებდეს სსსმ მოსწავლის ყველა საგანმანათლებლო საჭიროებას და მისი დაკმაყოფილების გზებს, მოსწავლის ინტერესებსა და ინდივიდუალურ შესაძლებლობებს, აგრეთვე, ყველა დამატებით აქტივობას, რომელიც აუცილებელია გეგმით გათვალისწინებული მიზნების მისაღწევად. ინდივიდუალური სასწავლო გეგმა იქმნება სასწავლო წლის დაწყებამდე არაუგვიანეს ერთი კვირისა ან მოსწავლის სპეციალური საგანმანათლებლო საჭიროების გამოვლენიდან ერთი თვის ვადაში.
2. ინდივიდუალური სასწავლო გეგმა შეიძლება შემუშავდეს ყველა საგანში ან რომელიმე კონკრეტულ საგანში/საგნებში სსსმ მოსწავლის საჭიროების შესაბამისად.
3. ყოველი სსსმ მოსწავლისთვის ინდივიდუალური სასწავლო გეგმის ფარგლებში დეტალურად უნდა დაიგეგმოს/განისაზღვროს:
ა) რომელ საგანში/საგნებში საჭიროებს მოსწავლე ინდივიდუალურ სასწავლო გეგმის შემუშავებას. შერჩეულ საგნებში განისაზღვრება სასწავლო შედეგები, სწავლების სტრატეგიები და სასწავლო (როგორც საკლასო, ისე საშინაო) აქტივობები;
ბ) დრო, რომელსაც მასწავლებელი დაუთმობს შერჩეულ მიზანს, აქტივობასა თუ მასალას;
გ) მოსწავლისათვის საჭირო დამატებითი ან/და ინდივიდუალური მეცადინეობები, მეცადინეობების დრო, ადგილი და ხანგრძლივობა;
დ) დამატებით და/ან ინდივიდუალურ მეცადინეობებზე პასუხისმგებელი პირი; სსსმ მოსწავლისათვის დამატებითი დამხმარე პერსონალის (სანიტარი, ძიძა) საჭიროება;
ე) სასწავლო პროცესში გამოსაყენებელი მასალა (სახელმძღვანელოები და მოსწავლისათვის საჭირო დამატებითი საგანმანათლებლო მასალა) და მასალის უზრუნველყოფაზე პასუხისმგებელი პირი (რომელიც შეიძლება იყოს მშობელიც);
ვ) მოსწავლისათვის საჭირო დამატებითი ტექნიკური რესურსი (ავტობუსით მომსახურების საჭიროება, კომპიუტერით სარგებლობის აუცილებლობა, მისთვის საჭირო სასკოლო ავეჯის აუცილებლობა, დასვენების საჭიროება და სხვ.).
4. ინდივიდუალური სასწავლო გეგმა უნდა ითვალისწინებდეს ინფორმაციას ბავშვის ძლიერი და სუსტი მხარეების შესახებ აკადემიური, შემეცნებითი, სოციალური, ქცევითი, ემოციური, მოტორული და სხვა სფეროების მიხედვით;
5. სწავლის პროცესში სირთულეების გამოვლენის შემდეგ სკოლამ უნდა უზრუნველყოს სსსმ მოსწავლის შესაძლებლობების სიღრმისეული შეფასება. საჭიროების შემთხვევაში სსსმ მოსწავლის სიღრმისეული შეფასებისთვის და მის განათლებასთან დაკავშირებული რეკომენდაციებისთვის სკოლას შეუძლია მიმართოს სამინისტროს ინკლუზიური განათლების მულტიდისციპლინურ გუნდს (შემდგომში - მულტიდისციპლინური გუნდი). თითოეული სსსმ მოსწავლისათვის სკოლამ უნდა განსაზღვროს ინდივიდუალური სასწავლო გეგმის შესამუშავებლად სამუშაო ჯგუფი (შემდგომში - ისგ ჯგუფი), რომელიც უზრუნველყოფს სსსმ მოსწავლისათვის ინდივიდუალური სასწავლო გეგმის შემუშავებას და ხელს შეუწყობს მის განხორციელებას.
6. ისგ ჯგუფში უნდა გაერთიანდნენ ის პედაგოგები, რომლებიც უშუალოდ ასწავლიან მოსწავლეს, აგრეთვე მშობელი/მშობლები, სკოლის ადმინისტრაციის წევრი/წევრები, ფსიქოლოგი, ლოგოპედი ან სპეციალური მასწავლებელი, თუკი სკოლას ჰყავს ასეთი;
7. ისგ ჯგუფს უნდა ჰყავდეს კოორდინატორი. კოორდინატორი წარმართავს ჯგუფის წევრების მუშაობას და პასუხისმგებელია ჯგუფის საქმიანობაზე; ჯგუფის კოორდინატორი მიზანშეწონილია იყოს სსსმ მოსწავლის დამრიგებელი;
8. ინდივიდუალური სასწავლო გეგმის შედგენის შემდეგ უნდა ჩატარდეს ისგ ჯგუფის წევრების მინიმუმ ერთი მიმდინარე და ყოველი სემესტრის ბოლოს ერთი შემაჯამებელი შეხვედრა. შეხვედრებზე განიხილება გეგმის შესრულების მიმდინარეობა და გეგმაში შესატანი ცვლილებები (თუკი ამის საჭიროება არსებობს). გეგმის განხორციელების მონიტორინგის შედეგად გეგმა ექვემდებარება პერიოდულ ცვლილებებს;
9. ისგ ჯგუფის შეხვედრებზე იწარმოება სხდომის ოქმები. ყველა სხდომის ოქმი ინახება მოსწავლის პირად საქმეში;
10. ინდივიდუალური სასწავლო გეგმა შედგენისთანავე დასამტკიცებლად წარედგინება პედაგოგიურ საბჭოს.
11. ისგ ჯგუფმა სასწავლო წლის ბოლოს სკოლის ადმინისტრაციას უნდა მიაწოდოს სსსმ მოსწავლის პირად საქმეში შესატანად მოსწავლის შესახებ წარმოებული სრული დოკუმენტაცია (ინდივიდუალური სასწავლო გეგმა, სამედიცინო დაწესებულების მიერ გაცემული ცნობები და სხვ.).
სსსმ მოსწავლის აკადემიური მიღწევის შეფასება, დასწრება და გაცდენები
1. სსსმ მოსწავლის აკადემიური მიღწევის შეფასება ხდება იმავე პრინციპით, რომლითაც ხდება ნებისმირი სხვა მოსწავლის აკადემიური მიღწევის შეფასება. თუ სსსმ მოსწავლე განათლებას იღებს ინდივიდუალური სასწავლო გეგმით, ფასდება მის მიერ ინდივიდუალური სასწავლო გეგმით განსაზღვრული მიზნების მიღწევის დონე. სსსმ მოსწავლე, რომელიც წარმატებით სძლევს ინდივიდუალურ სასწავლო გეგმას, ფასდება მაღალი ქულით.
2.სსსმ მოსწავლისთვის სემესტრული, წლიური, საერთო წლიური და საფეხურის საერთო ქულების გამოანგარიშება ხდება იმავე პრინციპით, როგორც სხვა მოსწავლეებისთვის, ამ გეგმის მე-20 მუხლის შესაბამისად.
3. გამონაკლისის შემთხვევაში დასაშვებია სსსმ მოსწავლეს არ ქონდეს სემესტრული შეფასება ერთ ან რამდენიმე საგანში. გამონაკლისი დაიშვება მულტიდისციპლინური გუნდის დასკვნის საფუძველზე. გამონაკლის შემთხვევაში მოსწავლის საგნის სემესტრული ქულა წარმოადგენს საგნის წლიურ ქულას. თუ სსსმ მოსწავლე რომელიმე საგანში მოცემულ სემესტრში არ ფასდება, ეს ხელს არ უშლის მას გადავიდეს მომდევნო კლასში.
4. თუ სსსმ მოსწავლეს აქვს მოწყვლადი ჯანმრთელობის მდგომარეობა და არსებობს ამის დამადასტურებელი საბუთი მის პირად საქმეში, სსსმ მოსწავლის მიმართ არ ვრცელდება ამ გეგმის 22-ე მუხლის პირველი და მეორე პუნქტით გათვალისწინებული ღონისძიებები.
5. თუ სასკოლო სასწავლო გეგმით განსაზღვრულია წლიური გამოცდის ჩატარება და დადგენილია, რომ მას აბარებენ ის სსსმ მოსწავლეებიც, რომლებიც ინდივიდუალური სასწავლო გეგმით სწავლობენ, სკოლამ უნდა მოახდინოს საგამოცდო მასალის ადაპტირება - უნდა შეიქმნას ინდივიდუალური საგამოცდო პროგრამა, რომელიც დაეყრდნობა ინდივიდუალურ სასწავლო გეგმას.
სსსმ მოსწავლეთა შინ სწავლება
1. იმ შემთხვევაში, თუ სსსმ მოსწავლეს ესაჭიროება ხანგძლივი ჰოსპიტალიზაცია, ან ჯანმრთელობის გაუარესების გამო ვერ დადის სკოლაში, სკოლა მიმართავს მულტიდისციპლინურ გუნდს, რომლის დასკვნის საფუძველზეც სსსმ მოსწავლის განათლების მიღება უზრუნველყოფილ უნდა იქნეს შინ სწავლების მეთოდით. ამ შემთხვევაში მოსწავლე ირიცხება სკოლაში, მაგრამ არ ესწრება გაკვეთილებს; სკოლა უდგენს მას სწავლების სპეციალურ გეგმას, რომლის მიხედვითაც მოხდება სსსმ მოსწავლის შინ სწავლება.
2. მულტიდისციპლინური გუნდი განსაზღვრავს და სკოლასთან და მშობელთან ათანხმებს იმ საგნების ჩამონათვალს, რომელიც შინ სწავლებით უნდა დაძლიოს სსსმ მოსწავლემ.
3. შინ სწავლების მეთოდით გათვალისწინებული ინდივიდუალური სასწავლო გეგმა მაქსიმალურად უნდა იყოს მიახლოებული ეროვნულ სასწავლო გეგმასთან. სკოლა ვალდებულია დაადგინოს განრიგი, რომლის მიხედვითაც საგნის და აგრეთვე სპეციალური მასწავლებელი განახორციელებენ სსსმ მოსწავლესთან ვიზიტებს. სკოლამ/ისგ ჯგუფმა უნდა განახორციელოს შინ სწავლების პროცესის მონიტორინგი.
4. შინ სწავლების პროცესში ჩართული უნდა იყოს სსსმ მოსწავლის მშობელი, რომელიც დაეხმარება მოსწავლეს ყოველდღიური დავალებების შესრულებაში.
5. შინ სწავლების პროცესში ინტერნეტისა და ვიდეოკონფერენციების გამოყენება, თუკი სკოლას ამის შესაძლებლობა აქვს, ეფექტურია დროისა და ფინანსების დაზოგვის მიზნით. ვიდეოკონფერენციის გამოყენება საშუალებას მისცემს მასწავლებელს, ვიზიტების შუალედში სკოლიდან გაუსვლელად აწარმოოს სსსმ მოსწავლის სახლში მეცადინეობის პროცესზე დაკვირვება; გაუწიოს კონსულტაცია სსსმ მოსწავლესა და მის მშობელს, მეურვეს ან სხვა პირს, რომელიც მოსწავლის სახლში მეცადინეობაზეა პასუხისმგებელი და ა.შ.
6. მინიმალური დატვირთვა სსსმ მოსწავლის შინ სწავლების შემთხვევაში:
კლასი | I-IV | V-VI | VII-IX | X-XII |
მინიმალური (ასტრონომიული) საათები კვირის მანძილზე |
5 სთ | 6 სთ | 8 სთ | 8 სთ |
საგანი | ავტორი | გამომცემლობა | |
---|---|---|---|
1 კლასი | |||
1 | ქართული ენა | ბ.სულაკაური . კუხიანიძე | ს „ბაკურ სულაკაურის“ გამომცემლობა |
2 | მათემატიკა | ბ.სულაკაური მ.წილოსანი, ნ.ჯაფარიძე, ნ. წულაია | შპს „ბაკურ სულაკაურის“ გამომცემლობა |
3 | ბუნებისმეტყველება | თამარ კვანტალიანი მაია ლევიძე | შპს „ბაკურ სულაკაურის“ გამომცემლობა |
4 | სახვითი და გამოყენებით ხელოვნება | ნანა იოსელიანი , სოფო ქებურია . | შპს „ბაკურ სულაკაურის“ გამომცემლობა |
5 | მუსიკა | მარიკა ჩიკვაიძე | ინტელექტი |
6 | ინგლისური ენა | Kristina Cajo Andel, Daska Domljan, Ankica Knezovic, Danka Singer, Paula Vrankovic | შპს „ბაკურ სულაკაურის“ გამომცემლობა |
II კლასი | |||
1 | ქართული ენა | ბ.სულაკაური . კუხიანიძე | შპს „ბაკურ სულაკაურის“ გამომცემლობა |
2 | მათემატიკა | ბ.სულაკაური მ.წილოსანი, ნ.ჯაფარიძე, ნ. წულაია | შპს „ბაკურ სულაკაურის“ გამომცემლობა |
3 | ბუნებისმეტყველება | თამარ კვანტალიანი მაია ლევიძე | შპს „ბაკურ სულაკაურის“ გამომცემლობა |
4 | სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნება | ნანა იოსელიანი ქებურია | შპს „ბაკურ სულაკაურის“ გამომცემლობა |
5 | მუსიკა | მარიკა ჩიკვაიძე | ინტელექტი |
6 | ინგლისური ენა | Kristina Cajo Andel, Daska Domljan, Ankica Knezovic, Danka Singer, Paula Vrankovic | შპს „ბაკურ სულაკაურის“ გამომცემლობა |
III კლასი | |||
1 | ქართული ენა | ბ.სულაკაური . კუხიანიძე | შპს „ბაკურ სულაკაურის“ გამომცემლობა |
2 | მათემატიკა | ბ.სულაკაური მ.წილოსანი, ნ.ჯაფარიძე, ნ. წულაია | შპს „ბაკურ სულაკაურის“ გამომცემლობა |
3 | ბუნებისმეტყველება | თამარ კვანტალიანი მაია ლევიძე | შპს „ბაკურ სულაკაურის“ გამომცემლობა |
4 | სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნება | ნანა იოსელიანი ქებურია | შპს „ბაკურ სულაკაურის“ გამომცემლობა |
5 | მუსიკა | მარიკა ჩიკვაიძე | ინტელექტი |
6 | ინგლისური ენა | Kristina Cajo Andel, Daska Domljan, Ankica Knezovic, Danka Singer, Paula Vrankovic | შპს „ბაკურ სულაკაურის“ გამომცემლობა |
IV კლასი | |||
1 | ქართული ენა | ბ.სულაკაური . კუხიანიძე | შპს „ბაკურ სულაკაურის“ გამომცემლობა |
2 | მათემატიკა | ბ.სულაკაური მ.წილოსანი, ნ.ჯაფარიძე, ნ. წულაია | შპს „ბაკურ სულაკაურის“ გამომცემლობა |
3 | რუსული ენა | ბარსეგოვა დ1 | ოცდამეერთე |
4 | ბუნებისმეტყველება | თამარ კვანტალიანი | შპს „ბაკურ სულაკაურის“ გამომცემლობა |
5 | სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნება | ნანა იოსელიანი ქებურია | შპს „ბაკურ სულაკაურის“ გამომცემლობა |
6 | მუსიკა | მ. ჩიკვაიძე | ინტელექტი |
7 | ინგლისური ენა | Kristina Cajo Andel, Daska Domljan, Ankica Knezovic, Danka Singer, Paula Vrankovic | შპს „ბაკურ სულაკაურის“ გამომცემლობა |
8 | სამოქალაქო განათლება და უსაფრთხოება | ||
V კლასი | |||
1 | ქართული ენა და ლიტერატურა | ნინო გორდელაძე, თინათინ კუხიანიძე, თეა ქიტოშვილი, გვანცა ჩხენკელი | შპს „ბაკურ სულაკაურის“ გამომცემლობა |
2 | მათემატიკა | მ.წილოსანი, ნ.ჯაფარიძე, ნ. წულაია | შპს „ბაკურ სულაკაურის“ გამომცემლობა |
3 | რუსული ენა | ბარსეგოვა დ1 | ოცდამეერთე |
4 | ბუნებისმეტყველება | მაიაბლიაძე ახვლედიანი | შპს „ბაკურ სულაკაურის“ გამომცემლობა |
5 | სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნება | ნანა იოსელიანი ქებურია | შპს „ბაკურ სულაკაურის“ გამომცემლობა |
6 | მუსიკა | მ. ჩიკვაიძე | ინტელექტი |
7 | ინგლისური ენა | Borka Lekaj Lubina, Jasna Pavuna, Danka Singer | გამომცემლობა |
8 | ჩვენი საქართველო | როლანდ თოფჩიშვილი, ელენე მეძმარიაშვილი | კლიო |
9 | გერმანული ენა | Win neu A1.1 | შპს ბაკურ სულაურის გამომცემლობა |
10 | ისტ | ნ. ჯამასპიშვილი | დიოგენე |
VI კლასი | |||
1 | ქართული ენა | ბ.სულაკაური . კუხიანიძე | შპს „ბაკურ სულაკაურის“ გამომცემლობა |
2 | მათემატიკა | ბ.სულაკაური მ.წილოსანი, ნ.ჯაფარიძე, ნ. წულაია | შპს „ბაკურ სულაკაურის“ გამომცემლობა |
3 | ინგლისური ენა | Borka Lekaj Lubina, Jasna Pavuna, Danka Singer | შპს „ბაკურ სულაკაურის“ გამომცემლობა |
4 | რუსული ენა | ბარსაგოვა დ3 | ოცდამეერთე საუკუნე |
5 | გერმანული ენა | Wir neu A | შპს „ბაკურ სულაკაურის“ გამომცემლობა |
6 | ჩვენი საქართველო | როლანდ თოფჩიშვილი,ელენე მეძმარიაშვილი | კლიო |
7 | ბუნებისმეტყველება | ბლიაძე , რუსუდან ახვლედიანი | შპს „ბაკურ სულაკაურის“ გამომცემლობა |
8 | სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნება | ნანა იოსელიანი ქებურია | შპს „ბაკურ სულაკაურის“ გამომცემლობა |
9 | მუსიკა | მ. ჩიკვაიძე | ინტელექტი |
10 | ისტ | ნ. ჯამასპიშვილი | დიოგენე |
11 | სახვითი და გამოყენებითი | ნანა იოსელიანი ქებურია | ბაკურ სულაკაურის გამომცემლობა |
VII კლასი | |||
1 | ქართული ენა | როდონაია | შპს „ბაკურ სულაკაურის“ გამომცემლობა |
2 | მათემატიკა | გოგიშვილი ვეფხვაძე | ინტელექტი |
3 | ინგლისური ენა | New inspiration 1 | macmilan |
4 | რუსული ენა | რუსული ენა დII | არტანუჯი |
5 | გერმანული ენა | Deutch | ლამპარი |
6 | ისტორია | გ. სანიკიძე, გორდეზიანი | შპს „ბაკურ სულაკაურის“ გამომცემლობა |
7 | გეოგრაფია | ჭანტურია ბლიაძე | ქართული ბიოგრაფიული ცენტრი |
8 | საბუნებისმეტყველო მეცნიერებათა საფუძველი | ქანთარია, ჩიჩუა ანდრონიკაშვილი | მერიდიანი |
9 | სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნება | მაჭარაშვილი მაჭარაშვილი | მერიდიანი |
10 | მუსიკა | ოთიაშვილი | წყაროსთვალი |
VIII კლასი | |||
1 | ქართული ენა | როდონაია | საგამომცემლო სახლი „სწავლანი“ |
2 | მათემატიკა | გოგიშვილი ვეფხვაძე | ინტელექტი |
3 | ინგლისური ენა | New inapiration 2 | macmilan |
4 | რუსული ენა | რუსული ენა დIII | არტანუჯი |
5 | გერმანული ენა | Naturlich Deutch | ოცდამეერთე |
6 | ისტორია | ფირცხალავა , სანიკიძე | ქართული ბიოგრაფიული ცენტრი |
7 | გეოგრაფია | ჭანტურია ბლიაძე | ქართული ბიოგრაფიული ცენტრი |
8 | ფიზიკა | გედენიძე ლაზარაშვილი | ინტელექტი |
9 | ქიმია | ანდრონიკაშვილი | კლიო |
10 | ბიოლოგია | ახვლედიანი | მერიდიანი |
11 | სახვითი და გამოყ. ხელოვნება | მაჭარაშვილი , მაჭარაშვილი | მერიდიანი |
12 | მუსიკა | ოთიაშვილი | წყაროსთვალი |
13 | სამოქალაქო თავდაცვა და უსაფრთხოება | ტალახაძე | ხიდი |
IX კლასი | |||
1 | ქართული ენა | როდონაია, არაბული | „სწავლანი“ |
2 | მათემატიკა | გოგიშვილი ვეფხვაძე | ინტელექტი |
3 | ინგლისური ენა | New inspiration 3 | macmilan |
4 | რუსული ენა | რუსული ენა დIV | არტანუჯი |
5 | ისტორია | ფირცხალავა | |
6 | გეოგრაფია | ჭანტურია ბლიაძე | ქართული ბიოგრაფიული ცენტრი |
7 | ფიზიკა | გედენიძე ლაზარაშვილი | ინტელექტი |
8 | ქიმია | ანდრონიკაშვილი | ინტელექტი |
9 | ბიოლოგია | რუსუდან ახვლედიანი | მერიდიანი |
10 | სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნება | მაჭარაშვილი, მაჭარაშვილი | მერიდიანი |
11 | მუსიკა | ოთიაშვილი | წყაროსთვალი |
12 | გერმანული ენა | Naturlich Deutch | ოცდამეერთე |
13 | სამოქალაქო განათლება | ნ. ტალახაძე | ბ. სულაკაური |
X კლასი | |||
1 | ქართული ენა | როდონაია | „სწავლანი“ |
2 | მათემატიკა | გოგიშვილი ვეფხვაძე | ინტელექტი |
3 | ინგლისური ენა | Gateway A2 | macmilan |
4 | რუსული ენა | რუსული ენა დV | არტანუჯი |
5 | ისტორია | ფირცხალავა, სანიკიძე | ბიოგრაფიული ცენტრი |
6 | სამოქალაქო განათლება | ნ. ტალახაძე | ბ. სულაკაური |
7 | გეოგრაფია | ჭანტურია ბლიაძე | ბიოგრაფიული ცენტრი |
8 | ფიზიკა | გედენიძე ლაზარაშვილი | ინტელექტი |
9 | ქიმია | ანდრონიკაშვილი | კლიო |
10 | ბიოლოგია | ახვლედიანი | მერიდიანი |
11 | გერმანული ენა | Naturlich Deutch | ოცდამეერთე |
XI კლასი | |||
1 | ქართული ენა | როდონაია | სწავლანი |
2 | მათემატიკა | გოგიშვილი, ვეფხვაძე | ინტელექტი |
3 | რუსული ენა | რუსული ენა დVI | არტანუჯი |
4 | ინგლისური ენა | Gateway B1 | macmilan |
5 | ისტორია | ფირცხალავა, სანიკიძე | ბიოგრაფიული ცენტრი |
6 | ფიზიკა | გედენიძე ლაზარაშვილი | ინტელექტი |
7 | გეოგრაფია | ჭანტურია ბლიაძე | ბიოგრაფიული ცენტრი |
8 | ქიმია | ანდრონიკაშვილი | კლიო |
9 | ბიოლოგია | ახვლედიანი | მერიდიანი |
XII კლასი | |||
1 | ქართული ენა | როდონაია | სწავლანი |
2 | მათემატიკა | გოგიშვილი ვეფხვაძე | ინტელექტი |
3 | ინგლისური ენა | Gateway B1+ | macmilan |
4 | რუსული ენა | რუსული ენა დVII | არტანუჯი |
5 | ისტორია | ფირცხალავა სანიკიძე | ბიოგრაფიული ცენტრი |
6 | სამოქალაქო თავდაცვა და უსაფრთხოება | ტალახაძე | ხიდი |
კლასი | I | II | III | IV | V | VI |
---|---|---|---|---|---|---|
სახელმწიფო ენა | ||||||
ქართული ენა და ლიტერატურა | 7 | 7 | 6 | 6 | 5 | 5 |
მათემატიკა | ||||||
მათემატიკა | 4.5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 |
უცხოური ენები | ||||||
პირველი უცხოური ენა ინგლისური ენა | 2 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 |
მეორე უცხოური ენა (რუსული ენა) | 2 | 2 | ||||
გერმანული ენა | 2 | 2 | ||||
საზოგადოებრივი მეცნიერებები | ||||||
ჩვენი საქართველო მე და საზოგადოება | 2 | 2 | 2 | 3 | ||
სამოქალაქო თავდაცვა და უსაფრთხოება | 0.5 | |||||
საბუნებისმეტყველო მეცნიერებები | ||||||
ბუნებისმეტყველება | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
ტექნოლოგიები | ||||||
ინფორმაციული და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიები | 0.5 | 2 | 2 | |||
ესთეტიკური აღზრდა | ||||||
სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნება | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
მუსიკა | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
სპორტი | ||||||
ფიზიკური აღზრდა | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 |
სულ საათების რაოდენობა კვირაში | 23 | 24 | 25 | 26.5 | 30 | 30 |
დაწყებითი საფეხურის საათობრივი ბადის ცხრილის განმარტებები:
ა) I კლასი: მათემატიკა ისწავლება I სემესტრში კვირაში 4 საათი, II სემესტრში - კვირაში 5 საათი; ისტ ისწავლება I სემესტრში კვირაში 1 საათი;
ბ) IV კლასი: სამოქალაქო თავდაცვა და უსაფრთხოება ისწავლება II სემესტრში, ჯამურად 12 საათი;
გ) მეორე უცხოური ენის სწავლება 2018--2019 სასწავლო წლიდან დაიწყება 4 კლასში. მოსწავლეთა სურვილისა და რესურსების გათვალისწინებით, მეორე უცხო ენა არის რუსული . და სავალდებულოა IV - XII ჩათვლით.
დ) გერმანული ენა 5-9 კლასის ჩათვლით (მშობელთა სურვილის გათვალისწინებით.)
საათობრივი ბადე საბაზო-საშუალო საფეხურისათვის
კლასი | VII | VIII | IX | X | XI | XII პრო-გრა-მუ-ლი | XII აბი-ტუ-რი -w -ქ |
სახელმწიფო ენა | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
ქართული ენა და ლიტერატურა | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | მათემატიკა | |
მათემატიკა | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | უცხოური ენები | |
პირველი უცხოური ენა | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 1 | ||
მეორე უცხოური ენა გერმანული ენა |
2 2 |
2 2 |
2 2 |
2 | 2 | 2 | 1 | საზოგადოებრივი მეცნიერებები | |
ისტორია | 3 | 3 | 4 | 2 | 3 | 2 | 1 | ||
გეოგრაფია | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||
სამოქალაქო განათლება | 2 | 3 | |||||||
სამოქალაქო თავდაცვა და უსაფრთხოება | 0.5 | 0.5 | |||||||
საგზაო ნიშნები და მოძრაობის უსაფრთხოება | 1 | საბუნებისმეტყველო მეცნიერებები | |||||||
საბუნებისმეტყველო მეცნიერებების საფუძვლები | 3 | ||||||||
ბიოლოგია | 2 | 2 | 3 | 2 | 1 | ||||
ფიზიკა | 2 | 3 | 2 | 2 | 0 | ||||
ქიმია | 2 | 2 | 2 | 3 | 1 | ტექნოლოგიები | |||
ისტ. | ესთეტიკური აღზრდა | ||||||||
სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნება | 1 | 1 | 1 | ||||||
მუსიკა | 1 | 1 | 1 | სპორტი | |||||
სპორტი | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | არჩევითი საგნები | ||
1 | 1 | 1 | |||||||
სულ საათების რაოდენობა კვირაში | 30 | 33.5 | 36 | 33 | 31 | 20.5 | 6 | ||
26.5 |
საბაზო-საშუალო საფეხურის საათობრივი ბადის ცხრილის განმარტებები ა) VIII კლასი: სამოქალაქო თავდაცვა და უსაფრთხოება ისწავლება I სემესტრში კვირაში 1 საათი. სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნება ისწავლება ორივე სემესტრში კვირაში 1 საათი მუსიკა ისწავლება ორივე სემესტრში კვირაში 1 საათი. ბ) IX კლასი: სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნება ისწავლება ორივე სემესტრში კვირაში 1 საათი მუსიკა ისწავლება ორივე სემესტრში კვირაში 1 საათი გ) XII კლასი: სამოქალაქო თავდაცვა და უსაფრთხოება ისწავლება I სემესტრში ჯამურად 14 საათი; არჩევითი საგანი ისწავლება I სემესტრში კვირაში 1 საათი. წინა სასწავლო წელს „აბიტურის საათზე“ მოსწავლეთა დასწრების შესწავლის შედეგად გამოვლინდა, რომ მოსწავლეები ესწრებიან „აბიტურის საათს“. ვინაიდან „აბიტურის საათის“ ჩატარების საჭიროება განისაზღვრება კონკრეტული სკოლის მიერ და რეგულირდება სასკოლო სასწავლო გეგმით, შპს სკოლა-ლიცეუმი ლამპარი“ საჭიროდ თვლის ჩატარდეს აბიტურის საათები მიმდინარე სასწავლო წელს.
VI კლასისაგანი | I სემესტრი | II სემესტრი |
---|---|---|
ქართული | 3 | 5 |
მათემატიკა | 4 | 6 |
ინგლისური | 4 | 4 |
რუსული | 2 | 3 |
გერმანული | 2 | 3 |
ჩვენი საქართველო | 2 | 3 |
ბუნებისმეტყველება | 3 | 4 |
ისტ | 2 | 3 |
სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნება | 2 | 3 |
მუსიკა | 2 | 2 |
VII კლასი
საგანი | I სემესტრი | II სემესტრი |
---|---|---|
ქართული | 4 | 5 |
მათემატიკა | 4 | 6 |
ინგლისური | 5 | 5 |
რუსული | 2 | 3 |
გერმანული | 2 | 3 |
ისტორია | 2 | 3 |
გეოგრაფია | 2 | 3 |
საბუნებისმეტყველო მეცნიერებები | 2 | 3 |
სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნება | 2 | 3 |
მუსიკა | 2 | 2 |
VIII კლასი
საგანი | I სემესტრი | II სემესტრი |
---|---|---|
ქართული | 4 | 5 |
მათემატიკა | 4 | 6 |
ინგლისური | 5 | 5 |
რუსული | 2 | 3 |
გერმანული ენა | 2 | 3 |
ისტორია | 2 | 3 |
გეოგრაფია | 2 | 3 |
ბიოლოგია | 2 | 3 |
ფიზიკა | 2 | 3 |
ქიმია | 2 | 3 |
სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნება | 2 | 2 |
მუსიკა | 2 | 3 |
IX კლასი
საგანი | I სემესტრი | II სემესტრი |
---|---|---|
ქართული | 4 | 5 |
მათემატიკა | 4 | 6 |
ინგლისური | 5 | 5 |
რუსული | 2 | 3 |
ისტორია | 3 | 4 |
გეოგრაფია | 2 | 3 |
ბიოლოგია | 2 | 3 |
ფიზიკა | 2 | 3 |
ქიმია | 2 | 3 |
სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნება | 2 | 3 |
მუსიკა | 2 | 2 |
სამოქალაქო განათლება | 2 | 3 |
X კლასი
საგანი | I სემესტრი | II სემესტრი |
---|---|---|
ქართული | 4 | 5 |
მათემატიკა | 4 | 6 |
ინგლისური | 4 | 5 |
რუსული | 2 | 3 |
სამოქალაქო განათლება | 2 | 3 |
ისტორია | 2 | 3 |
გეოგრაფია | 2 | 3 |
ბიოლოგია | 2 | 3 |
ფიზიკა | 2 | 3 |
ქიმია | 2 | 3 |
ხელოვნების ისტორია | 1 | 1 |
XI კლასი
საგანი | I სემესტრი | II სემესტრი |
---|---|---|
ქართული | 4 | 5 |
მათემატიკა | 4 | 6 |
ინგლისური ენა | 5 | 5 |
რუსული | 2 | 3 |
სამედიცინო ბიოლოგია და ჯანდაცვა | 1 | 1 |
ისტორია | 2 | 3 |
გეოგრაფია | 2 | 3 |
ბიოლოგია | 2 | 3 |
ფიზიკა | 2 | 3 |
ქიმია | 2 | 3 |
XII კლასი
საგანი | I სემესტრი | II სემესტრი |
---|---|---|
ქართული | 3 | 4 |
მათემატიკა | 4 | 4 |
ინგლისური ენა | 5 | 5 |
რუსული | 2 | 2 |
სამედიცინო ბიოლოგია და ჯანდაცვა | 1 | - |
ისტორია | 1 | 1 |
sakontaqto informacia